
Kiedy oficjalny importer czy dealerzy BMW posiadają aktualne dane teleadresowe swoich klientów o wszystkich rozpoczętych czy planowanych kampaniach naprawczych informują listownie. Gdy jednak nie ma możliwości kontaktu w ten sposób, właściciele pojazdów muszą zdobywać takie informacje na własną rękę, na przykład poprzez rozmowę z konsultantem telefonicznym bądź współpracę z punktem dealerskim. Akcja serwisowa BMW EGR od strony informacyjnej jest przygotowana bez zarzutu, a o zakwalifikowaniu do niej decyduje podany numer identyfikacyjny VIN, ta kampania dotyczy aut z silnikami wysokoprężnymi, gdzie stwierdzono w małym odsetku pojazdów, minimalnie podwyższone zagrożenie pożarowe. Akcje prewencyjne mają nie dopuścić do powstawania poważniejszych awarii podczas eksploatacji pojazdu, stwierdzone usterki fabryczne, stwarzające zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy, powinny być też zgłaszane do UOKiK. Omawiana akcja serwisowa BMW EGR jest globalnym przedsięwzięciem nastawionym na usuwanie niedogodności z drogi kierowców.